W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES W SERWISIE INTERNETOWYM http://www.climapartner.pl zamknij

Zawory rozprężne klimatyzacji

Pomiędzy filtrem, a parownikiem umieszczony jest zawór rozprężny. Jego zadanie polega na regulacji przepływu czynnika chłodniczego do parownika. Poza tym obniża on ciśnienie oraz temperaturę czynnika do momentu, aż będzie mógł całkowicie odparować w parowniku. Dodatkowo odbiera ciepło z wnętrza pojazdu. Jeżeli mówimy o zasadzie działania tego urządzenia, w zaworze rozprężnym klimatyzacji przepływ czynnika regulowany jest grzybkiem zaworu. Z jednej strony na grzybek ten działa siła sprężyny, z drugiej różnica ciśnień działających na dwie strony membrany. Napięcie sprężyny powoduje zamykanie  i otwieranie zaworu rozprężnego. Napięcie jej reguluje też ilość czynnika, jaki wpada do parownika oraz ilość czynnika opuszczającego ów parownik. Ze względu na budowę rozróżniamy dwa typy zaworów rozprężnych: L oraz H.