Samochody są doskonałym przykładem na to, że wielkość części wcale nie decyduje o jej znaczeniu. Za przykład mogą posłużyć zawory rozprężne, stosowane w układach klimatyzacji pojazdów Renault. Są niezbędne dla prawidłowej pracy układy oraz komfortu kierowcy, ponieważ odpowiadają za wydajność pracy instalacji chłodzącej. Dzieje się tak, ponieważ właśnie ten element ma za zadanie regulować parownik w zakresie ciśnienia. Decyduje także o kwestiach związanych z napełnieniem parownika czynnikiem chłodzącym. Możliwe staje się więc skutecznie odebranie ciepła z wnętrza pojazdu, co w praktyce oznacza oczywiście obniżenie temperatury wewnątrz samochodu. Zawory rozprężne bez zbędnych wątpliwości zalicza się do podstawowych elementów układu AC. Warto wiedzieć, że ze względu na sposób budowy rozróżnia się różne typy produktów (“L” i “H”). Prawidłowy pomogą wybrać nasi eksperci.
ZAWÓR 1212027 ROZPRĘŻNY / RENAULT - SAAB - SEAT - VOLKSWAGEN
ZAWÓR ROZPRĘŻNY 1212135 / NISSAN INTERSTAR / OPEL MOVANO / RENAULT MASTER - MASCOTT
ZAWÓR ROZPRĘŻNY 1212153 / RENAULT MASTER / OPEL MOVANO MKII
W największym skrócie można stwierdzić, że system klimatyzacji funkcjonuje mniej wydajnie. Pogorszeniu ulega przede wszystkim trwałość układu AC. Objawy uszkodzonej części są szybko odczuwalne. Zaburzenia systemu sprawiają, że dochodzi do niewystarczającego schładzania powietrza, jakie napływa do kabiny. Drugim i to zdecydowanie większym problemem pozostaje ryzyko uszkodzenia sprężarki. Dochodzi do niego w wyniku złego smarowania oraz nadmiernego obciążenia. Zdecydowanie warto uniknąć takiej sytuacji, ponieważ wizyta w warsztacie okaże się niemiłym doświadczeniem dla portfela lub firmowego budżetu. Warto wiedzieć, że zawory rozprężne w Renault, podobnie jak wiele innych elementów, są fabrycznie skalibrowane, aby utrzymywać odpowiednie przegrzania czynnika chłodniczego. Niemniej mogą się zapchać np. w wyniku zanieczyszczeń oraz wtrąceń występujących w układzie klimatyzacji.
Zawór rozprężny ma stosunkowo niewielki gabaryty, ale w jego konstrukcji i tak da się wyróżnić sporo elementów. Znajdziemy w nim np.: membranę, mieszek ciśnieniowy, popychacz, dyszę oraz iglicę. Do prawidłowego działania potrzebuje również: sprężyny, śruby regulacyjnej, czujników, czy też komór wysokiego i niskiego ciśnienia. Każda część pełni konkretną rolę. Iglica decyduje o wielkości szczeliny między dyszą, czujnik termostatyczny kontroluje temperaturę, a sprężyny i śruby pozwalają w razie potrzeby na ręczną regulację przepływu czynnika. Optymalny balans wszystkich elementów przekłada się na prawidłową pracę zaworu rozprężnego w Renault, co z kolei pozwala cieszyć się wydajnie działającym układem klimatyzacji. Z tego powodu warto dbać o systematyczny serwis systemów AC oraz korzystać tylko z dobrej klasy części, jakie znajdziesz w naszych katalogach.
Zawory rozprężne stanowią podstawowy element wyposażenie nie tylko pojazdów marki Renault. Wystarczy przyjrzeć się oferowanym przez nas produktom, aby szybko się o tym przekonać. Sprzedajemy akcesoria dedykowane m.in. pojazdom: SAAB, Seat i Volkswagen. Bez problemu znajdziesz zawory dostosowanie do Nissana Interstar, czy też Opla Movano. Akcesoria układu klimatyzacji zamówisz w bardzo przystępnej cenie. Co ważne dbamy nie tylko o konkurencyjne stawki za produkty, ale przede wszystkim troszczymy się o jakość części. Sprzedajemy wyłącznie dobrej klasy zamienniki, które gwarantują wydajną, a co najważniejsze sprawną pracę układów AC. Po ich zamontowaniu przez wiele lat będzie cieszył się bezproblemowym funkcjonowaniem. Jeśli interesują Cię zawory rozprężne klimatyzacji Renault, ale potrzebujesz dodatkowych informacji, skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo.