W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES W SERWISIE INTERNETOWYM http://www.climapartner.pl zamknij

Tarcze sprzęgła sprężarek Mitsubishi

Tarcza sprzęgła do sprężarki klimatyzacji Mitsubishi jest jedną z części, składających się na sprzęgło elektromagnetyczne. Jednym z najważniejszych elementów klimatyzacji samochodowej jest sprężarka, której zadaniem jest przemieszczanie czynnika z części niskiego do części wysokiego ciśnienia. Kompletne sprzęgło Mitsubishi składa się z trzech elementów: koła pasowego z łożyskiem, cewki elektromagnetycznej oraz tarczy sprzęgła, zwanej potocznie sprzęgłem lub zabierakiem. Zabierak reaguje na impuls cewki elektromagnetycznej sprężarki klimatyzacji - odpowiedzialny jest za łagodne załączenie napędu sprężarki klimy.

Pokazuje 1 - 2 z 2 elementów
Pokazuje 1 - 2 z 2 elementów

Tarcza sprzęgła elektromagnetycznego – jak to działa?

Tarcza sprzęgła sprężarki Mitsubishi jest elementem niezbędnym przy załączeniu kompresora. Po nadaniu napięcia na cewkę, elektromagnes przyciąga tarczę sprzęgła sprężarki do obracającego się koła napędzanego przez silnik, a która podłączona do wału, powodując jego obrót.

Przy montażu tarczy sprzęgła sprężarki Mitsubishi należy zwrócić uwagę na odległość tarczy względem koła pasowego sprężarki. Za duży dystans może powodować zbyt mały docisk, a to z kolei może powodować ślizganie się tarczy po kole pasowym i w konsekwencji rozgrzanie tarczy i koła, a nawet zatarcia. Natomiast za mały dystans może powodować hałasy i grzanie sprzęgła.

Kierując się wyborem tarczy należy zwrócić uwagę na klin i wpusty oraz osadzenie śruby, po to, by uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek. W naszej ofercie znajdziesz tarcze do sprężarek Mitsubishi, Suzuki, Fiat i Hoffer.

Prawidłowa praca sprzęgła sprężarki Mitsubishi – jak to sprawdzić?

W sytuacji, kiedy dochodzi do awarii sprzęgła kompresora Mitsubishi w zależności od tego co jest przyczyną jego uszkodzenia, możemy zaobserwować: ślizganie się tarczy sprzęgłowej Mitsubishi; hałaśliwa praca sprzęgła; palona tarcza sprzęgłowa (barwa fioletowa); brak możliwości załączenia lub odłączenia sprzęgła.

Wymiana sprzęgła

Zanim przystąpisz do wymiany napędu upewnij się, że posiadasz odpowiednie narzędzia, dzięki którym łatwo i bezpiecznie zdemontujesz tarczę sprzęgłową sprężarki Mitsubishi. Należy także pamiętać, że każdy kompresor to odrębne parametry konfiguracji sprzęgła, dlatego konieczne jest zapoznanie się z informacją techniczną danego typu kompresora. Zwróć uwagę na szczelinę pomiędzy zabierakiem,a kołem pasowym, o czym wspomnieliśmy wcześniej. Przed montażem nowego napędu należy także sprawdzić, czy oporność cewki elektromagnetycznej jest właściwa. Dla ułatwienia i zobrazowania całego procesu, przedstawiamy następujące po sobie etapy postępowania: sprawdź obecność oleju na kole pasowym i zabieraku. Upewnij się, że właściwie dobrałeś wszystkie elementy sprzęgła elektromagnetycznego, w tym tarczę sprzęgła sprężarki Mitsubishi. Wykonaj pomiar oporności cewki za pomocą omomierza. Zbyt mała, bądź zbyt wysoka oporność cewki wskazuje na problemy z jej uzwojeniem i uniemożliwia tym samym uzyskanie właściwego poziomu pola magnetycznego. Może się to przekładać na problemy z przyciąganiem tarczy sprzęgłowej do powierzchni koła pasowego. Następnie, upewnij się, że elektromagnes jest ściśle przymocowany do kompresora. Teraz ustaw prawidłowo szczelinę pomiędzy kołem pasowym, a tarczą sprzęgła. Na koniec sprawdź spadek napięcia na cewce elektromagnetycznej po zamontowaniu napędu.