W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES W SERWISIE INTERNETOWYM http://www.climapartner.pl zamknij

Części do ogrzewania postojowego 

Ogrzewanie postojowe jest niezależnym od pracy silnika, złożonym z wielu części systemem ogrzewania wnętrza samochodu, a czasem również samego silnika. To rozwiązanie bardzo komfortowe dla użytkowników samochodów. Dzięki niemu kierowca i pasażerowie mogą w zimie wsiąść od razu do nagrzanego wcześniej auta. Stosując ogrzewanie postojowe można również rozmrażać szyby w samochodzie. 

Pokazuje 1 - 6 z 6 elementów
Pokazuje 1 - 6 z 6 elementów

Jak działa ogrzewanie postojowe?

System ogrzewania postojowego jest połączony z układem chłodzącym samochodu i nawiewami w kabinie. Częścią takiego systemu odpowiedzialną za wytwarzanie ciepła przy wyłączonym silniku jest agregat montowany pod maską samochodu. W przypadku tzw. „suchego ogrzewania postojowego” agregat pobiera chłodne powietrze z kabiny i ogrzewa je, a następnie wprowadza z powrotem przez kratki nawiewu.

Drugim rozwiązaniem jest „wodne” ogrzewanie postojowe. W tym wypadku agregatora ogrzewa płyn chłodniczy w układzie klimatyzacyjnym. Podgrzany płyn krąży w tym układzie i dostarcza ciepło do kabiny poprzez nawiew. Następnie płyn wraca do agregatu, jest ponownie ogrzewany i dalej podąża w obiegu. Podczas pracy systemu wodnego ogrzewania postojowego nagrzewany jest również silnik, co korzystnie wpływa na jego pracę po uruchomieniu w zimny dzień.

Z jakich części składa się system ogrzewania postojowego?

Do elementów takiej instalacji należą, w zależności od jej typu, między innymi:

  • pompa obiegowa 
  • akumulator
  • rury doprowadzające i odprowadzające powietrze 
  • obejmy
  • łączniki
  • kable
  • bezpieczniki
  • wyloty powietrza 
  • i wreszcie urządzenie służące do włączania i sterowania pracą układu ogrzewania postojowego

Ta ostatnia część systemu może występować pod wieloma postaciami - na przykład potencjometru, panelu elektronicznego lub pilota do zdalnego sterowania. Dzięki urządzeniu sterującemu możemy ustawić konkretną godzinę, o której system ma rozpocząć pracę.